PEKDIS CAW. LAWAS

"Service Beyond Ordinary Because Of Allah"

Saturday, October 21, 2006

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1427H

MAAF ZAHIR BATIN DARIAPADA WARGA 3GPI LAWAS

Hari ini kita merasa amat bangga dan syukur dengan Qudwatun Hasanah yang ditunjukkan oleh tokoh sukarelawan negara kita yang telah membuktikan kepada dunia komitmennya terhadap semangat kesukarelawan.Kita bila lagi????

Setiausaha.

Presiden Mercy Malaysia dapat anugerah Gandhi

KUALA LUMPUR 20 Okt. – Presiden Persatuan Ban tuan Perubatan Malaysia (Mercy Malaysia) Datuk Dr. Jemilah Mahmood (gambar) menerima Anugerah Gandhi, King, Ikeda” semalam, menjadikan beliau rakyat Malaysia pertama yang menerima perakuan oleh Martin Luther King Jr International Chapel of Morehouse College, Amerika Syarikat.

Menurut satu kenyataan media yang dikeluarkan di sini hari ini, dekan institut itu Dr. Lawrence E Carter Sr menyampaikan anugerah berkenaan kepada suami Dr. Jemilah, Datuk Dr. Ashar Abdullah, bagi pihaknya.

Dr. Jemilah kini menghadiri program latihan Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) di Sweden.
“Kami bangga mengaitkan nama Dr. Jemilah dengan anugerah tertinggi kami memandangkan beliau merupakan insan contoh yang berjaya menarik tumpuan kami menerusi pengorbanan yang tidak kunjung padam dalam menyediakan bantuan perubatan dan kemanusiaan menerusi Mercy Malaysia kepada mere ka yang menderita tanpa mengira kaum, warna kulit dan fahaman,” kata Carter.
– Bernama

0 Comments:

Post a Comment

<< Home