PEKDIS CAW. LAWAS

"Service Beyond Ordinary Because Of Allah"

Thursday, February 09, 2006

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam

Firman Allah Taala:
"Orang orang yang beriman,berhijrah dan berjihad pada jalan Allah dengan harta dan dirinya,tinggilah darjatnya disisi Allah."

3gpi mengucapkan selamat menyambut tahun baru Islam 1427 Hijrah.Mengenangi jerit payah perjuangan Hijrah dan menyelusuri bait-bait iktibar sirah Hijrah sewajarnya mendorong kita untuk berubah.Tahun ini lebih baik daripada tahun lepas.Perjuangan tahun ini lebih mantap dan bertenaga daripada tahun lepas.Ukhwah tahun ini makin bersemarak di atas kalimah tayyibah yang satu.

Apa guna kita terpekik terlolong menceritakan ketekunan Nabi Muhammad SAW berdakwah,kalau kita tidak menekuni usaha Nabi.

Apa guna kita tahu Abu Bakar sangat setiakawan kepada Nabi Muhammad SAW kalau kita tidak pun mengenangi nasib teman yang dalam kesusahan.

Apa guna kita bercakap keberanian Umar,kalau kita kecut dan bacul untuk bersama-sama dalam medan perjuangan jamaah.

Apa guna kita berbangga dengan kedermawanan Uthman,kalau kita kikir untuk menghulurkan sumbangan saat diperlukan.

Apa guna kita bincang keislaman Ali dalam usia yang mentah,kalau dalam fikiran kita tak ada sedikitpun prihatin nasib muda mudi Islam di bumi Lawas.

Buat kesekian kalinya 3gpi muncul lagi bersama tahun baru Islam 1427 Hijriah,membawa bersama amanah,tanggungjawab dan gagasan besar untuk dilaksanakan dalam suasana ukhwah Islamiah.Mesej kita adalah sangat jelas,perancangan dan perencanaan kita sangat wibawa,hanya tinggal lagi kesanggupan kita serahkan diri ini pada jalan Allah.Semoga Allah Taala menurunkan hidayah dan pertolongan-Nya pada kita semua.Amiiiin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home